قیمت نیمکت پارکی و عوامل موثر بر آن :

قیمت نیمکت پارکی و انواع مختلف آن به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در هر پارک و فضای سبزی به شمار می آید که در فضاهای کوچک تا بزرگ در تمامی پارک ها و مکان های تفریحی جای خوش نموده است. شرکت مهندسی تام تال  تولید کننده نیمکت پارکی آن ها را در جنس ها و اندازه های مختلف و گوناگونی تولید و طراحی می سازند تا هر یک از پارک ها و فضاهای سبز به یکی از انواع مختلف نیمکت پارکی مزین شده باشند. وجود این نیمکت ها در هر پارکی نشان دهنده حس آرامش و به دور از هر گونه غم و غصه است که دورهمی های دوستانه و خانوادگی را می توان روی آن ها تجربه نمود. اما در خصوص قیمت این محصول نمی توان به طور دقیق سخنی در این باره گفته شود. چرا که قیمت نیمکت بسته به یک سری عوامل می تواند کاملا متفاوت باشد. در ادامه در این خصوص و کلیه عوامل دخیل در آن سخن به میان می آید تا با در نظر گرفتن این موارد بتوان با توجه به بودجه کافی برای خرید نیمکت پارکی و نیاز مردم آن شهر و منطقه نیمکت هایی درخور نام و شأن آن ها تولید و طراحی شود تا خستگی را از تن آدمی از بین برده و حس سرزنده بودن را در درون همه افراد پدید آورند.

لیست قیمت نیمکت  بر حسب جنس به کار گرفته شده در آن :

بر حسب جنس به کار گرفته شده در هر یک از نیمکت های چوبی شما می توانید آن ها را با قیمت های مختلفی خریداری نمایید. به این ترتیب که اگر می خواهید برای پارک یا فضاهای سبز موجود در سطح شهر و دیار خویش نیمکت پارکی از جنس فلزی بخرید؛ طبیعتاً قیمت نیمکت فلزی معمولی ساده با قیمت نیمکت فلزی از نوع سی ان سی قابل قیاس نیست. توضیح اینکه در تولید نیمکت فلزی معمولی ساختاری ساده تر در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در تولید نیمکت فلزی سی ان سی طراحی های به مراتب زیباتری را می توان شاهد بود که این طراحی ها به لطف دستگاه هایی است که مجهز به سی ان سی می باشند که در قالب مدل های خاص و متفاوتی برش داده می شوند که در نهایت طرح نهایی را در مدل های شکیل تری می توان خریداری نمود. سایر جنس های دیگر را اگر یک به یک بررسی کنیم؛ متوجه تغییر قیمت نیمکت با توجه به جنس هر یک از آن ها خواهیم شد. به این صورت که نیمکت پارکی چدنی نسبت به نیمکت فلزی با دو نوع خاص خود گران قیمت تر می باشد. دلیل این مدعی طول عمر بیشتر و دوام بالاتر نیمکت های چدنی است. به همین ترتیب هر یک از نیمکت های پارکی را بر حسب جنس ها می توان در قالب قیمت های مختلفی تقسیم بندی کرد. پس در صورتی که قصد خرید نیمکت پارکی دارید؛ در نظر داشته باشید که قیمت این محصول مبلمان شهری بسته به جنس آن ها متفاوت است. پس ضروری است پیش از اقدام به خرید نیمکت های پارکی حتما به جنس خریداری شده توجه داشته باشید تا بودجه لازم را برای خرید نیمکت پارکی در نظر بگیرید.

عوامل دخیل بر قیمت نیمکت پارکی :

به غیر از جنس به کار گرفته شده در انواع نیمکت های پارکی می توان یک سری عوامل دیگر را بر قیمت نیمکتها   دخیل دانست که از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

مدل و طراحی های خاص :

اگر می خواهید سفارش تولید نیمکت پارکی در جنس های مختلف بدهید؛ هر یک از جنس های مختلفی را خود انتخاب کنید؛ در مدل ها و طراحی های خاصی تولید و ساخته می شوند که طبیعتا قیمت نیمکت پارکی در مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین در صورتی که به دنبال یک نیمکت پارکی خاصی هستید تا متفاوت تر به نظر آیید؛ می توانید با صرف هزینه بیشتر و با در نظر متفاوت بودن قیمت ها با سایر نیمکت های ممکن، در نهایت نیمکتی را برای خود سفارش دهید که در طرح های خاصی ساخته شده اند.

میزان راحتی و نوع نشیمنگاه :

هر یک از نیمکت ها از نظر میزان راحتی و نوع نشیمنگاه های آن با سایر نیمکت ها ممکن متفاوت باشد که همین مسئله خود یکی از عوامل دخیل در قیمت نیمکت به شمار می آید. هر چقدر نشیمنگاه و راحتی نیمکت مورد نظر بیشتر و راحت تر باشد؛ قیمت آن نیز به مراتب فراتر می رود.

ساختار نیمکت پارکی :

ساختار نیمکت ها نیز از نظر سادگی و پیچیدگی بودن با یکدیگر متفاوت می باشند که هر چقدر پیچیدگی و کار بیشتری روی نیمکت های پارکی صورت گرفته باشد؛ سبب افزایش قیمت نیمکتها می گردد.

اندازه و ابعاد مختلف :

اندازه و ابعاد به کار گرفته شده در نیمکت پارکی نیز خود دلیل دیگری در قیمت گذاری آن ها به شمار می آید. به این صورت که اگر نشیمنگاه آن ها بزرگتر باشد و مواد اولیه بیشتری در طرح آن ها به کار گرفته شده باشد و متناسب با استانداردهای اولیه نیز طراحی و ساخته شده باشد؛ در نهایت روی قیمت نهایی تأثیر خواهد گذاشت.

استفاده از مرغوب ترین کالا :

مواد اولیه به کار گرفته شده در کالای مورد نظر نیز می تواند در قیمت نقش تعیین کننده ای را ایفاء کند. به این صورت که ممکن است شما به منظور خرید نیمکت پارکی روانه بازار شود و با قیمت های متفاوتی رو به رو شوید. دلیل این تنوع در قیمت ها می تواند مواد اولیه به کار گرفته شده در آن ها باشد. بنابراین اگر به دنبال مرغوب ترین کالا و مواد به کار گرفته شده در کالای مورد نظر خویش هستید؛ لازم است که هزینه بیشتری را صرف نیمکت پارکی کنید.

بنابراین به طور کلی قیمت نیمکت های فضای باز می تواند بسته به مواردی که گفته شد؛ با یکدیگر متفاوت باشند که دلیل این تنوع در قیمت نیمکتها می تواند علاوه بر این موارد، عوامل دیگری از این دست باشد که همه آن ها در نهایت روی قیمت کالای مورد نظر تأثیرگذار خواهند بود.