مخزن زباله شهری و انواع آن :

مخزن زباله شهری یا مخزن زباله پارکی یا سطل آشغال شهرداری  که در لاتین به نام trash receptacles نام برده می شود ، یکی از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات مبلمان شهری است که علاوه بر ایجاد زیبایی محیط ، نقش بسیار موثری در بهداشت ، نظافت عمومی و سلامت شهروندان  جامعه ایفا می کند . تجهیز تعداد کافی این مخازن زباله 40 لیتری  در فواصل استاندارد ، جانمایی درست و قابل دسترس برای افراد  می تواند از مواد آلوده و میکروبی و شیوع انواع بیماریها جلو گیری کرده  و گام موثری در جهت حفاظت از بهداشت محیط زیست شهری باشد .

کاربرد سطل زباله شهری :

این مخازن فلزی بسیار اقتصادی و با دوام بوده و در اماکن عمومی نظیر پارکها ، بوستان ها ، اماکن صنعتی ، اماکن تجاری ، مدارس ، زندان ها  و انواع مسیر ( خیابان ها ، بزرگراه ها ، پیاده روها ، کوچه ها و… ) مورد استفاده قرار میگیرد . در کل در محیطهای عمومی و فضاهای باز دو نوع سطل زباله مورد استفاده قرار می گیرد . مورد اولش همین مخازن پارکی است که موضوع این مقاله است و مورد دیگر مخزن زباله مکانیزه گالوانیزه چرخدار است که جهت حمل زباله های خیابان ها به وسیله ماشین های مکانیزه حمل زباله استفاده می شود .

طراحی مخزن زباله فلزی :

با توجه توجه تنوع اقلیمی و جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و تعدد قومیت ها با سلایق مختلف با توانایی اقتصادی گوناگون طراحی و تولید این محصول در مدلهای زیبا و متعدد با قیمت های مختلف انجام گرفته که همه افراد با هر سلیقه و سطح مالی امکان خرید محصول دلخواهشان را داشته باشند .

مخزن زباله شهری یک نام کلی و عامیانه برای این محصولات است و حوزه کاربری این مخازن بسیار گسترده تر است و امکان استفاده از این محصول در هر مکان عمومی ، روستا ها ، شهرک ها ، محوطه سازمانها ، محوطه ادارات و … وجود دارد.

تولید سطل آشغال شهری :

مخزن زباله شهری فلزی به طور کلی در سه دسته اصلی تولید می شود :

  1. مخازن فلزی معمولی
  2. مخازن فلزی CNC
  3. مخازن چدنی

مخازن زباله فلزی معمولی :

در طراحی این نوع مخازن زباله سادگی ظاهر ، عدم پیچیدگی در طراحی و صرفه اقتصادی بیشتر مورد توجه است .

مخازن زباله فلزی CNC :

در این مخزن زباله ، بعد از طراحی و مدل سازی ، ورق آهن مورد نظر با نقش های جالب توسط دستگاه های مدرن CNC به اشکال مورد نظر برش می شود و در پروسه تولید قرار میگیرد .

مخازن زباله چدنی :

مخزن زباله چدنی ، شکیل ترین و با دوام ترین نوع از مخزن زباله شهری است که می توان آن را با یکسری نیمکت شهری چدنی ست کرد .

مشخصات كلي سطل آشغال شهری :

1- استفاده از قطعات فلزي ضخيم و مناسب

2- جوشكاري co2

3- بتونه كاري پيش از رنگ

4- رنگ آميزي به روش الكترواستاتيك