پايه چراغ خيابانی گالوانیزه گرم چیست ؟

پايه چراغ خيابانی گالوانیزه گرم یا پایه چراغ روشنایی مهمترین و الزامی ترین ابزار جهت تامین روشنایی معابر شهری ، اتوبانها ،بزرگراه ها ، میادین و سایر فضاهای باز شهری است که در شرکت مهندسی تام تال طراحی تولید و اجرا می شود . این محصول معمولا بین 6 الی 12 متر تولید شده که بسته به ارتفاع مورد نظر به صورت 2 تکه یا سه تکه تولید می شوند . تعیین ارتفاع مناسب برای پایه چراغ خیابانی بسته به فضای مورد نظر جهت نورپردازی و لوکس نوری مورد نیاز متغیر است که در این زمینه کارشناسان شرکت می توانند مشاور خوبی برای شما در این زمینه باشند .

بسته به کاربرد پایه های روشنایی و محل استفاده آنها ، معمولاً به وسیله براکت های یک متری شاخه زده می شود که عموماً به صورت یک طرفه یا دو طرفه تولید می شود . شکل ظاهری اکثر پایه چراغ ها یکسان است و تفاوتشان در طرح دستک ( براکت ) تعبیه شده رو آن است .

پایه چراغ خیابانی گالوانیزه گرم  در دو نوع لوله ای و چند وجهی تولید می شوند که از دو نوع پوشش گالوانیزه گرم یا رنگ هوا خشک ( رنگ اپوکسی ) در تولید این محصول استفاده می شود . نحوه مونتاژ قطعات پایه چراغهای خیابانی چند وجهی در هنگام نصب به صورت همپوشانی یا اورلپ بوده و در پایه های روشنایی لوله ای به وسیله یک تبدیل قطعات به هم جوشکاری می شوند ، که پایدار خیلی خوبی به محصول می دهد .

چراغ های به کاررفته در پایه روشنایی خیابانی :

چراغ های به کاربرده شده در پایه چراغ خیابانی و سایر پایه های روشنایی بسته به ارتفاع پایه ، نوع پایه ( ساده یا دکوراتیو بودن ) ، نوع پروژه ، لوکس نوری مورد نیاز و شرایط آب و هوایی متفاوت است که معمولاً از چراغ لاک پشتی بخار سدیم و هلیم 70 وات یا 125 وات یا  250 وات یا  400 وات استفاده می شود .

در جاهایی که بخواهیم در مصرف انرژی صرف جویی شود ، می توانیم از پرژکتورهای کم مصرف LED , COB نیز استفاده کرد . این نوع پرژکتورهای دارای عمر و دوام بسیار بالایی هستند و می توانند موجب صرفه جویی اقتصادی نیز گردند .

مدلهای پایه چراغ خیابانی :

پایه چراغ خیابانی هم در دو مدل ساده و دکوراتیو تولید می شود . نوع ساده این محصول فلزی و با پوشش گالوانیزه یا رنگ هواخشک بوده ولی در تولید پایه چراغ خیابانی دکوراتیو از پایه های آلومینیومی و چدنی استفاده می شود که زیبایی بیشتری نسبت به نوع ساده دارد . بدیهی است که پایه چراغ خیابانی دکوراتیو به علت مواد بکار رفته در آن از نظر قیمت در سطح بالاتری قرار دارد .

نصب پایه چراغ شهری  :

برای نصب پایه چراغ خیابانی میتوان از فونداسیون های ریختگی بر اساس شابلونی که از طرف شرکت در اختیار مشتری قرار می گیرد ، در محل نصب پایه استفاده کرد و فونداسیون مورد نظر را با ابعاد استاندارد کنده و پی ریزی کرد . گزینه بهتر استفاده از فونداسیون های آماده است که علاوه بر نصب سریع و آسان پایه امکان جابه جایی فونداسیون در صورت لزوم هم وجود دارد .