پایه عراقی یا تیر برق عراقی به صورت مدور و مشبک :

پایه عراقی یا تیر برق عراقی یکی از تولیدات شرکت مهندسی تام تال است که به صورت تخصصی و کامل در کارخانه این شرکت تولید می شود . پایه های عراقی لوله ای کمی به پایه چراغ های لوله ای ایرانی شباهت دارد ولی در اصل یک پایه سه تکه لوله ای است که تکه های آن در هم پرس می شوند و رویه آن از روی در فرآیند گالوانیزه گرم پوشیده شده است در ادامه به توضیح اتنواع پایه ها و تیر های برق عراقی خواهیم پرداخت و انواع آن را توضیح خواهیم داد .

اما در مقدمه کمی بیشتر راجه به تیرهای انتقال برق بدانیم .تیر برق از دیرباز یکی از مهمترین ابزارهای برق رسانی و روشنایی شهرها در شب و هنگام تاریکی بوده است و قدمت بالایی دارد .

در قدیم تیرهای برق چوبی وجود داشت و مسئولیت برق رسانی و روشنایی معابر را به عهده داشت که دارای معایبی بود نظیر مقاومت پایین چوب در برابر شرایط بد آب و هوایی ، مشکل در صعود و نزول مسئول برق روی آن ، محدودیت ارتفاع و شکل ظاهری ، خطرناک بودن پروسه تعمیر و نگهداری و … بود .

کم کم با پیشرفت علم و مکانیزه شدن شهرها ، تیرهای برق بتنی جای آنها را گرفت . این تیرها به دلیل نوع طراحی که داشت دارای پله برای بالا رفتن و پایین آمدن بود و لذا کار تعمیر و نگهداری تجهیزات برق رسانی و روشنایی بسیار تسهیل شد و خطر خیلی کمتری داشت .

همچنین به کار رفتن بتن و میلگرد در ساخت سازه این محصول دوام و عمر طولانی را برای آن به ارمغان آورد . تیرهای برق بتنی در عین اینکه عمر طولانی داشتند ، در برابر شرایط بد آب و هوایی نظیر نور خورشید ، باد ، باران ، صاعقه ، گرما و سرما نیز از مقاومت فوق العاده ای برخوردار بودند .

تیر های عراقی یا پایه برق عراق چه خصوصیاتی دارد ؟

تیر های برق عراقی یا همان پایه های عراقی دارای دو نوع لوله ای و مشبک می باشد که اندازه ای استاندارد آن 9 و 11 است . در نوع مشبک پایه ها در نمای مقابل به صورت یک مثلث دیده می شود که در پایین پایه دارای یک عرض استاندارد بود و در بالا دو ضلع به هم می رسند . در میان فاصله پایه تا هد هم به وسیله بازوهایی به صورت افقی و زیگزاگ جوشکاری می شوند .

درمورد پایه های لوله ای عراقی نیز می توان گفت که این پایه ها توسط لوله ساخته می شوند . در واقع پایه عراقی لوله ای متشکل از سه تکه لوله است که به ترتیب از پایین 6 – 5- 4 هستند . این لوله ها در فواصل مشخص در هم اورلپ شده و پرس می شوند . این پایه ها در نهایت وارد حوضچه مذاب روی شده و پس از مراحل گالوانیزه گرم با روی پوشش دهی می شوند تا دوام و استقامت آنها بالا رود .

قیمت تیر برق فلزی :

از عوامل موثر بر قیمت این محصول می شود به قطر ورق به کار رفته در آن ، اندازه دهانه بالا و پایین و وزن سازه نام برد . البته تعداد بالای سفارش درخواستی نیز می تواند موجب تقلیل قیمت سفارش شود .