قیمت برج نوری در متراژهای مختلف : 

 قیمت برج نوری یکی از مواردی است که معمولا برای عزیزانی که در این رسته فعالیت می کنند ، برای تولید برج نوری یا خرید برج نوری ،  همواره جای سوال و چالش بوده است . با توجه به تنوع قیمتی که در بازار وجود دارد و حرفهای ضد و نقیضی که از سمت کارشناسان فروش شرکتهای مختلف به گوش می رسد ، پروسه تصمیم گیری را برای خریدارن عزیز کمی مشکل نموده است .

لذا شرکت مهندسی تام تال بر آن شد تا با شفاف سازی کامل این مطلب ، کمی اطلاعات عزیزان را بالاتر برده تا در انتخاب شرکت سازنده و تصمیم گیری درست گامی مفید برداشته باشیم .

آیتمهای تاثیر گذار در قیمت برج نوری:

  • ارتفاع برج روشنایی
  • ضخامت ورق
  • تعداد قطعات
  • نوع قطعات
  • دهنه پایین به بالا
  • وزن نهایی سازه
  • تعداد سفارش

ارتفاع برج نوری :

مسلماً ارتفاع برج نوری تاثیر مستقیمی در قیمت برج نوری دارد ، به طوریکه هر چه به ارتفاع سازه افزوده شود به نسبت قیمت آن هم افزایش خواهد داشت .

ضخامت ورق :

ضخامت ورق تولیدی در قطعات برج نوری هم چون با وزن برج ارتباط دارد ، افزایش ضخامت ورق استفاده شده در تولید قطعات برج در قیمت برج روشنایی تاثیر مستقیمی خواهد داشت .

تعداد قطعات :

تعداد قطعات تشکیل دهنده بدنه برج نوری به نسبت ارتفاع آن تعیین می شود که عموما 6 متری است . بدیهی است که هر چه به تعداد این قطعات افزوده شود ، وزن سازه افزایش و به تناسب قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت .

نوع قطعات :

نوع قطعات بکار رفته در برج مانند ( الکترو موتور ، گیر بکس ، تابلو برق ، سیم بکسل و … ) از نظر برند ، کیفیت و قیمت هرکدام در قیمت نهایی موثر خواهد بود .

دهنه پایین به بالا :

دهنه پایین به بالای برج نوری یکی از مواردی است که در وزن سازه تاثیر گذار خواهد بود . نکته ای که وجود دارد این است که در ارتفاعات پایین چندان تغییری در قیمت نخواهد داشت ولی در اتفاعات بالا موجب تغییرات قیمت جدی خواهد شد .

وزن نهایی سازه برج :

با در نظر گرفتن آیتمهای بالا و محاسبه دقیق مشخصات فنی ارائه شده وزن نهایی سازه به دست می آید و بدیهی است که هر چه این وزن بالاتر باشد ، قیمت مواد اولیه افزایش یافته و در نتیجه منجر به افزایش قیمت نهایی خواهد شد .

تعداد سفارش :

تعداد سفارش خرید برج نوری هم به علت تولید سری کاری ، کاهش پرتی ورق ، کاهش هزینه های حمل و نقل و هزینه های سر بار در قیمت برج نوری موثر است . اگر تعداد سفارش افزایش یابد در کل قیمت کمی کاهش خواهد داشت .

نکته مهم :

در نظر داشته باشید که در بازار قیمت برج ها را به دو گونه به مشتری اعلام می کنند :

  1. به صورت ارتفاع مفید
  2. به صورت ارتفاع غیر مفید

ارتفاع مفید به این معنی است که اگر به طور مثال یک برج 18 متری سفارش بدهید ، ابعاد قطعات طوری طراحی می شود که بعد از اورلپ و در هم رفتگی ، ارتفاع 18 متر داشته باشد . یعنی در واقع برج به اندازه تقریبی 21 متر ساخته می شود تا 3 متر آن در هم اورلپ کند و ارتفاع 18 متر را در نهایت به ما بدهد .

اما در ارتفاع غیر مفید ، ابعاد قطعات به اندازه 18 متر تولید می شود و بعد از در هم رفتگی و نصب ارتفاع حدوداً 16 متر را به ما می دهد . در این میان عده از افراد سودجو با استفاده از این مساله که اغلب بعد از علم شدن برج کسی آن را اندازه نمی گیرد و عدم آگاهی افراد اقدام به طرح قیمت برج با متراژ غیر مفید می کنند و مشتری گمان می کند که این افراد منصف هستند ولی در واقع این طور نیست .

به هر حال مطالبی که ذکر شده جنبه عمومی داشته و جهت آگاهی کلی عزیزان بیان شده است . جهت کسب اطلاعات فنی دقیق و مخصوص با نوع سفارش خود می توانید با مهندسان مشاور شرکت تماس حاصل فرمایید .