نيمكت پارکی و صندلی پارکی و انواع آنها :

نیمکت پارکی و صندلی پارکی یکی از مهم‌ترین ، ملموس‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات مبلمان شهری تولید شده در شرکت مهندسی تام تال  واقع در تهران است . این محصول علاوه بر زیبایی ، جایگاهی جهت راحتی و آرام گرفتن افراد و شهروندان بوده و سبب استفاده بهینه از فضاهای باز ، فضاهای سبز شهری و بوستانها خواهد شد . نیمکت شهری یک کالای بسیار محبوب بوده که محل استراحت موقت مسافران بین شهری یا مراجعه‌کنندگان به پارکهاست ، قدمتی طولانی دارد و در صنعت بزرگ مبلمان شهری در دنیا با متریالها و مواد اولیه گوناگونی طراحی و تولید می‌شود .

برای تولید نیمکت پارکی از موادی همچون ، سنگ ، بتن ، فولاد ، چوب ، چوب پلاست و … استفاده می شود که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند . از نظر عوامل موثر بر قیمت نهایی این محصول باید گفت ؛ بسته به نوع طراحی ، متریال به کار‌‌رفته و نوع ساخت محصول متنوع می باشد . اگر بخواهیم تولید نيمكت های فضای باز شهری را از نظر مواد اولیه به کار رفته ، سبک تولید و قیمت ، دسته بندی کنیم در سه دسته کلی نیمکت پارکی فلزی معمولی ، نیمکت پارکی فلزی سی ان سی  و نیمکت پارکی چدنی تولید می شوند .

مدل‌های نیمکت پارکی و صندلی پارکی :

  1. نیمکت‌های فلزی پارک  معمولی بیشتر بر پایه لوله و ورق ساخته می شود که ساختار ساده تر و قیمت پایین تری نسبت به دو مدل دیگر دارد و زمان تولید آن هم به نسبت کمتر می باشد .
  2. نیمکت‌های فلزی CNC دارای طراحی شکیل تری می باشد و در پروسه تولید آن معمولاً ورق ها با دستگاه های مجهز سی ان سی به مدلهای زیبایی برش شده و در نهایت مونتاژمی شوند . پروسه تولید و قیمت نیمکت‌های سی ان سی نسبت به نیمکت پارکی فلزی معمولی ( لوله‌ای ) کمی بیشتر است ولی خوب تفاوت را در شکل و کیفیت جنس کاملاً احساس خواهید کرد .
  3. نیمکت سه نفره چدنی شهری شکیل ترین مدل از نیمکت‌های پارکی است که از چدن ریختگی تولید می شود . طراحی و شکل ظاهری آن از دو مدل قبلی بسیار شکیل تر است که معمولا با مخزن زباله چدنی ست می شود . قیمت نیمکت پارکی چدنی از دو مدل قبلی کمی بیشتر است .

در تمامی دسته های بالا اجزای ثابتی وجود دارد :

  • بغلی
  • پشتی
  • نشیمن‌گاه

بغلی به ورق یا سازه‌های کناری نیمکتها گفته می شود که در بالا سه مدل آن عنوان شد . در واقع عاملی که باعث تفاوت بین مدلها می‌شود ؛ بیشتر بغلی آنهاست .

پشتی و نشیمن‌گاه می‌تواند در هر سه مدل ساخته شده از چوب ، فلز یا چوب پلاست باشد .

استفاده از چوب در نشیمن‌گاه و پشتی به زیبایی و طبیعی بودن آن می‌افزاید . در زمستان خیلی سرد و در تابستان خیلی داغ نمی‌شود و قابل استفاده می‌باشد . اما به مرور زمان در برابر نور خورشید و رطوبت کم‌کم رنگ و رو رفته و بی کیفیت می‌شود و بعد از چند سال بسته به ناحیه جغرافیایی ، مجبور به تعویض چوبها خواهیم شد .

استفاده از فلز ( قوطی فولادی ) در نشیمن‌گاه و پشتی تقریباً برعکس چوب عمل می کند . در زمستان خیلی سرد و در تابستان خیلی گرم می شود ولی طول عمر بسیار بالایی دارد . رطوبت و نور خورشید هم اثری در کیفیت آن نخواهد گذاشت .

چوب پلاست هم که یک متریال نسبتاً جدید است از جنس پلاستیک فشرده بوده و ظاهری شبیه به چوب دارد . از نظر قیمتی از چوب گران‌تر است و ظاهر بسیار یکدست‌تر و زیباتری دارد . اما این محصول نیز در استانهای جنوبی که افتاب بلند مدت و شدید دارد بعد از مدت زمانی در محل پیچ ها دچار خشکیدگی و شکست خواهد شد.

با توجه به تنوع آب‌و‌هوایی مناطق مختلف کشورمان ، گوناگونی سلایق و قدرت خرید افراد ، طراحی این محصول مبلمان شهری؛ دارای تنوع زیادی می باشد . لذا شرکت مهندسی تام تال نيمكت‌های فضای باز  ( صندلی های پارکی )  خود را به گونه ای از لحاظ تنوع طرح ، فرم و جنس تنظيم كرده است تا بتوان از آنها در تمامي نقاط ايران استفاده بهينه داشته باشد  .

مشخصات كلي نیمکت‌های پارک  :

  1. استفاده از قطعات فلزي ضخيم و مناسب
  2. جوشكاري co2
  3. بتونه كاري پيش از رنگ
  4. رنگ آميزي به روش الكترواستاتيك ( رنگ کوره‌ای پودری به صورت دورنگ یا تک رنگ)
  5. عرض 150 سانتیمتری ( یا عرض‌های درخواستی )
  6. امکان استفاده از چوب ، فلز و چوب پلاست با عرض های مختلف به عنوان نشیمنگاه و تکیه گاه
  7. قابلیت ساخت محصول به صورتی که به زمین رول بولت شود یا در بتن فرو رود
  8.  امکان ارسال به صورت مونتاژنشده و مونتاژدرمحل به دلیل کاهش هزینه‌های ارسال بار و باربری
  9. تنوع زیاد در طرح و نقش
  10. امکان ساخت مدلهای دلخواه شما با طرح های اختصاصی
  11. امکان تولید مدلها به صورت دفنی یا رول‌بولت جهت نصب